Literair vertalen uit het Portugees

In het najaar van 2024 organiseert de Vertalersvakschool weer een korte cursus vertalen uit het Portugees. De cursussen bestaan uit acht sessies op locatie. De cursist vertaalt voor elke sessie een tekst die met de docent en medecursisten in de workshop wordt besproken. Elke sessie draait rond een onderwerp, een genre of een theoretische kwestie. Literaire stijl en schrijftechniek zijn belangrijke componenten. Daarnaast is kennis van de literatuur in de brontaal een belangrijk onderwerp dat elke sessie terugkomt.

De docenten zijn Maartje de Kort, Adri Boon, Arie Pos, Kitty Pouwels en Harrie Lemmens. De cursus vindt plaats op de Herengracht 613 te Amsterdam, op 3,17 en 31 oktober, 7, 21 en 28 november en 12 en 19 december 2024.

Voor meer informatie of het inschrijfformulier, mail eefje@vertalersvakschool.nl.